Němec útočí

Asi je to tak, zjišťuji, že jsem dříve měla přehled o všech svých možných internetových aktivitách, že jsem si je dokázala nejen založit, ale i o nich vědět, hesla a uživatelská jména jsem uměla zpaměti, ale teď, hanba mluvit.

Někde kdesi v internetovém kosmu běhají má alba fotografií, články, diskuse, příspěvky, taky blogy, natož pak mé registrace k někomu i k čemusi. I když si na některé nakrásně vzpomenu, že by kdesi měly existovat, nevzpomenu si kde, nevím jak se k nim dostat. Mozek je ve stavu offline čím dál tím víc. Jsem z toho všeho nějaká zondaná, možná i vyjevená, jak je možné, že se mi to děje.

Tápu, klikám a někdy zhnuseně opouštím své hledání, beru do rukou svoji dřevěnou tužku, svoji oblíbenou značku Staedtler s gumou na konci a s požitkem si píšu seznam věcí k nakupování, na co nemám zapomenout a dokonce, lidi, když mám telefonovat nějaké vyřizování, i postup, co budu říkat, aby to znělo jasně a zřetelně. Teplé dřevo tužky je hladké a tužka sama lehounká a když je ořezaná, lehce klouže po papíru a já své písmo kroužím jako krasobruslařka na ledě své povinné jízdy.

Papírky se mi zatím neztrácejí, protože je mám bezpečně vedle počítače, nemusím je hledat pod jakýmsi heslem, ale je pravda, že je někdy zapomenu vzít s sebou, když jedeme nakupovat. To pak v krámě jedu s vozíkem, vezmu věci, které potřebuji vždycky, jako třeba pečivo, nebo sýry, ale pak musím usilovně přemýšlet, co mi chybí z drogerie nebo ze stálých zásob.

Jste svědky toho, že jsem začala psát o internetovém kosmu a jsem v krámě, držím se košíku a tápu mezi regály.

A bude hůř, Němec Alzheimer útočí. Je mi z toho smutno, ale nic se s tím nedá dělat, se zlomenou nohou tancovati nelze, se starým mozkem taky ne, ta koordinace tak moc nefunguje.

Dříve lidé zazdívali své vzkazy do zdi, či do podlah, mé vzkazy kdesi putují v internetovém vesmíru. Až tu nebudu a někdo na ně narazí, kdo ví co si řekne.

150910_462032747194804_1875383036_n

A tak, vzhůru číše nad hlavu, ještě pořád si pamatuji to dlouhé číslo pro vstup do banky!

 

obrázek od Sarah Jane Szikora  https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/sarahjaneszikora/downloads/Over+the+rainbow.pdf

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

8 thoughts on “Němec útočí

  1. Neverím, si bystrá a vždy budeš. Zabúdanie je normálny jav, je to obrana mozgu pred prepracovaním, zabudneš presne toľko, koľko nového si si zapamätala. Je to ako s pamäťovou kartou k foťáku – tiež tam nenarveš nové fotky, pokiaľ nevymažeš staré. Aspoň ja sa tak utešujem.🙂

  2. To taky znám a poznávám víc a víc, jak takovej útok nemilosrdně pokračuje. Na čísla jsem míval paměť lepší než na slova (např. Ludolfovo číslo na 57 desetinných míst) a předpotopní telefon do Hydroprojektu si pamatuju dodnes na rozdíl od užitečnějších kontaktů na účet bankovní, ale úděsná ubohost mozkových závitů si něco nového zapamatovat se mi ukazuje asi nejvíc při současném snažení na stará kolena se naučit něco ze španělštiny. Je mi to až nepochopitelný, jak je vůbec možný, že nové slovíčko, když do hlavy vejde, během mžiku, ani ne do minuty, druhým uchem zase zmizí pryč a to opakovaně při řadě pokusů. I když jsem o teorii mazání starých informací pro informace nové taky slyšel, obávám se, že to je v mém případě už málo platné. Tak aspoň, že někde leží ty papírky s tužkama, jen ještě vědět, kde může být pro něco konkrétního zrovna ten potřebnej.🙂

  3. Zapomínání je organický, sebezáchovný proces… mozek prostě vymaže, co považuje za nadbytečné. (Kdysi jsem si chtěla PAMATOVAT VŠECHNO… no, už jsem z toho vyrostla… teď jsem ráda, že dám dohromady dvě tři hesla do pracovního pc a PIN v bance…).

  4. Také zapomínám, ale hesla a čísla si pamatuji. To spíš nesmím do obchodu bez lístku a různé pracovní poznámky si také dělám. Jistí mi to ještě tiskárna. Na tu odkládám věci, které je třeba vyřídit, např. zadat na účet SIPO.😀
    Naďo, nic si z toho nedělej, nakonec tak dopadneme všichni. Moc se na to netěším.😦
    Obrázek od Sikorové se mi moc líbí. Hodně je vídám na FB.

  5. Strašně mi leze na nervy ,když si nevzpomenu na jména.Znám spoustu lidí,ale jména jsou v nenávratnu zapomenuta.Hlavně,že si pamatuju jména dětí a manžela-zatim.

  6. Zapomínání? No ano. Jak bylo řečeno. Zcela normální jev. I u mně. Já, co si nenapíšu, nebo nepoznamenám jakkoliv jinak na nějaké dobře viditelné a lehce najitelné místo, jsem v koncích.
    To nic, Naďo. Hlavně to neber nijak tragicky. Internetové profily / blogy / galerie… nejsou všechno a hesla a místa, kde vůbec jsou, se zapomenou hned. Důležité je, jestli pořád pomáhají papírky a jestli stále fotky zaujímají místa v normálních, nedigitalizovaných fotoalbech. Tam je najdeš vždy..😉

  7. Není to tak tragický, Nadi. Jak už bylo psáno, mozek maže přebytečné, aby nebyl přetížen.
    Já si pamatuju tak tři hesla, telefonní číslo na mě, a moje a mamčiny narozeniny (i když už není). Ještě vím tak číslo do banky,znala jsem PIN, ale ten teď nepotřebuji.
    Papírky nejsou vůbec na škodu a tužky taky ne. Co se týká hesel a registrací, tak mám u počítače takový deníček a tam si všechno zapisuju – pod jakým emailem jsem se přihlásila (mám tři emaily), jaké heslo jsem zvolila (mám asi pět hesel) a podobné prkotiny.
    Čas od času měním prohlížeč a odstraňuji všechno z prohlížečové paměti- a pak po instalaci musím zadávat hesla znovu. Takže, zlatý sešítek!
    A co se týká seznamů na nákupy? Už dva měsíce si kupuji drátěnku. Takovou tu klasickou, na nádobí. A taky si už měsíc kupuji žvýkačky a zubní pastu.
    Drátěnku jsem koupila dnes, šla jsem do obchodu a říkala si – nezapomeň na drátěnku!
    Tu pastu jsem si ještě nekoupila. A žvýkačky taky ne. (Teda ne že bych byla takový čuník, že bych si zuby nečistila, ale mám pastu Aloe vera a chci nějakou normální, na střídání.)
    Byl to moc pěkný článeček a moc pěkně se mi četlo.

  8. Díky za vaše vlídné komentáře, jsem strašně nevděčná, že reaguji tak pozdě, ale věřte, vážím si toho, že přesto na mě nezapomínáte a odpouštíte mi, že k vám, na vaše stránky chodím tak málo. Snad se mi podaří se polepšit.

Napsat komentář

