Doba poplesová

Máme po maturitním plese, vydařil se, dívky byly krásné, chlapci vycídění a v oblecích náramní galáni. Studenti byli šťastní, doširoka se usmívali, buráceli i šveholili a dospělí byli dojati. Tedy někteří, jako samozřejmě já. Dívky měly povětšinou šaty bez ramínek, takže bylo pozorovati, jak se mezi sebou baví a smějí a maně při tom do podpaží povytahují skluzlé topy na nebezpečně nízkou hranici. Tedy nebezpečně… hahahaha, no dobře, nebezpečně proti mravopočestnosti.

Nastal čas obyčejný, všednodenní a u nás, abych se nenudila padá jeden člen po druhém do náručí různým onemocněním. Nejhorší je, když jedna nemocná je z podpalubí a druhá na stožáru, tedy jedna dole a druhá nahoře. Těch schodůůůů, už mě bolí koleno.

S tou spodní lze již hráti hry, ta horní úpí v horečkách a většinou pospává. Aprops hry, hrajeme dámu, člověče nezlob se a karty – prší. Všechno by šlo, ale hádáme se o pravidla. Já jsem se tak zažrala do člověče nezlob se, prožívala jsem to tak, že jsem si ani nevšimla, že mé sokyni jde na sedmý rok. Musela jsem ubrat a jakože jít s jinou svojí figurkou než s tou, kterou bych mohla tu její vyhodit, protože když jsem vyhrála a uviděla ten pokřivenej čumáček, tak mě to vyhrávání přestalo bavit.

Ve hře v dámu zase moje sokyně nechtěla vzít na vědomí, že se dá kamenem skákat několikrát, takže když jsem jí přeskočila dva kameny najednou, tak se rozbrečela, že to nejde. Přemýšlela jsem jak se zachovat. Když jí ustoupím a vrátím hru, tak bude v životě myslet, že si může vše vybrečet, když budu trvat na svém, tedy na pravidlech, posunu ji dále, tedy, Natálku posunu v tom, že pravidla se musí ctít, i když je to pro ni nevýhodné.

A tak nevím, zda jsem udělala správně, když jsme se pro dnešek na další hry vykašlali, protože Natálka popadla šachovnici, shodila z ní figurky na stůl a bylo po legraci Veselý obličej

DSC_8927

Kristýna druhá zprava vedle spolužáka

DSC_89301

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

10 thoughts on “Doba poplesová

  1. S dětmi je to těžké. Taky pokaždé říkáme: Hrajem, ale nebudeš brečet, když nevyhraješ! Vždycky to slíbí a vždycky to dopadne stejně. Nejhorší na tom je, že jsem vždy JÁ obviněna z podvodu.
    (O chřipce mi ani nemluv! Dneska bych nejradši shodila šachovnici i se stolem…)

  2. Manžel dostal na Vianoce spoločenskú hru „Poznáš český a slovenský film?“ a tak sa hráme. Zatiaľ čo ja hrám pre potešenie z hry, manžel a dcéra to veľmi prežívajú a už nejedenkrát niektorý z nich predčasne skončil, pretože mal pocit, že sa mu ukrivdilo. A tak sa po každej hre cíti jeden nespravodlivo ocenený a druhý si zas myslí, že je génius.

  3. Také jsem vždycky obrečela, když jsem prohrávala. Děti nejsou na prohry zvyklé. vždy jde všechno podle jejich vůle. Ale i prohrávat se musí naučit. Jinak by to měly v životě těžké.

  4. Jo.. plesy. Plesová sezona jest v plném proudu. I mě nějaké ty plesy čekají, pokud vše vyjde, tak jak má.. no uvidíme. Každopádně děkuji za možnost alespoň takhle navštívit pomocí fotek.. povedly se.😉

    (A jinak, takové vztekání se u dámy znám.. no.. pravidla. Ta jsou zkrátka nepříjemná.. )

  5. Já bych trable s dětmi při hrách rozšířil, že s některými ženami bývají taky. Důkazem toho je, že mi v domácí šachové soupravě chybí dvě figurky a střelec má nakousnutou hlavu.
    Kristýně to na fotkách zase sekne, fešanda je!

  6. S dětmi hrát je ošemetné. Někdy člověk musí šidit sám sebe, aby mohly vyhrát a měly ten dobrý pocit z výhry, ale zase nemůžem je nechat vyhrávat pořád (s tím šizením, myslím, kdyby vyhrály opravdově, tak je to v pořádku). Jen rozeznat ten poměr, kdy jim ustoupit a kdy ne…
    Ukřivděný čumáček, tos řekla výstižně.
    Zkuste příště pexeso.

Napsat komentář

