Lexaurin, nebo Müller?

Říkala ti máma, že nám umřel Jaroušek, povídá mi Natálka, je to smutný. Já vím, říkala mi to. Stříhaly jsme u toho papírové dečky a práce se nám dařila, byla z toho radost.

Na horách měli být  celý týden a vrátili se už včera. Nebyl to ani strejda, ani děda, byl to zkrátka Jaroušek a bylo mu 61 let. Šel odházet sníh od auta, upadl, a přes oživovací pokusy už nevstal. U všeho byla i Natálka. Nevím, jak taková událost zapůsobí na sedmiletou holčičku, ale i když nepláče, i se zasměje, stejně je vážnější a je vidět, že jí to v makovičce šrotuje.

Nějak je toho v poslední době na nás moc. Nahoře leží se zlámanou nohou z hor, Karolína, dole mají smutek a já tím pádem ze smutku nevycházím. Včera jsem nemohla usnout, tak jsem si vzala půlku Lexaurinu. Co dnes? Vůbec nejsem ve formě. Lexaurin, nebo suché, bílé? Obojí poslouží stejně. Doma je jen ten prášek, ale rozhodla jsem to bílé.

Vzala jsem Elu a šly jsme k Číňanovi, není to daleko. Uvnitř stál dobře naladěný bezdomovec, který pil pivo. Jelikož jsou v krámku jen úzké uličky, sdělila jsem Číňanovi své přání. Bezdomovec si asi myslel, že mu přišla kámoška – santusačka, dal se se mnou do řeči. Byl příjemný a já dokonce vtipná (no určitě, však se smál). Číňan konečně pochopil co chci, to asi když bezdomník doplnil k žádanému Müllerovi i Thurgaua, já odmítla od snaživého prodavače nabízenou igelitku, dala si láhev do kapsy, byla jsem fakt stylová, a vydaly se s Elou domů.

Sníh mi křupal pod nohama, levá kapsa mě tížila, táhla můj dlouhý kabát k zemi, i má těžká nálada mě tížila, hrbila mi ramena a táhla k zemi. U našeho domu, na balkoně, jsem zaznamenala nově instalovanou, jasně zářící ceduli s nápisem – Na prodej.

Fotografie0119

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

14 thoughts on “Lexaurin, nebo Müller?

  1. Jaroušek byl soused?
    Smrt vždycky zaskočí. Natálka se z toho otřepe, a jestli je teď trochu vážnější, inu, není divu – vidět něco takového na vlastní oči je jiné než se to doslechnout od sousedky nebo vidět záběr v televizi.
    Koukám, že toho máš dost. A ještě zlomená noha u Karolinky. Mám dojem, že sport je vážně nebezpečný!
    Pěkně jsi to popsala. Vzít si jednou za čas Lexaurin neuškodí. A dát si skleničku bílého, nebo dvě, taky neuškodí.
    Procházka byla asi i příjemná – ale co ta tabule?
    Jestli jsem to pochopila správně, je to pohotová reakce na Jarouškův odchod z tohoto světa?
    To by totiž bylo opravdu… nechutné.

  2. Inu, je to všechno zamotané, dům je na prodej na internetu už dýl, jen ta cedule byla dnes nová, díky dívky za Vaše písnutí, určitě bude líp, někdy se toho na člověka nahrne trochu víc

  3. s tou cedulí mě to vzalo, v komentářích jsi to neměla prozrazovat🙂 dobré! musela to být síla, když tě to dvakrát v jedné větě táhlo k zemi :))) ….. ale vážně, Naděnko, je to moc pěkné!

  4. Sákryš, život se někdy nemazlí.. stěhování viselo ve vzduchu už před vánocema, ale pak to vypadalo, že třeba ne..
    Lexaurin jsem neznal a nic zlámaného jsem dosud přímo nepoznal a zrovna dnes jsem se zčistajasna u nás cestou z kopce sešoup rovnou na záda. Člověk nikdy neví, kdy se co semele.. Držím palce!

  5. „Kdo nikdy neupadne, neví čeho je zapotřebí k tomu, aby stál pevně.“ To čtu jako Tebou uznávanou myšlenku. Tak buď silná. Noha se zahojí, někteří odešli, ale my žijeme. Hodně štěstí ♥

  6. Hlavně nikdy Lexaurin + víno. Jinak – jakkoliv alkohol je zlořečen ve všech možných směrech, od smutku uleví spíš než tableta. Dovolí totiž člověku vyplakat slzy, které, kdyby je jen utlumil anxiolytikem, budou dál tlačit na duši. Samozřejmě se to nesmí přehánět. Ani s vínem, ani s ničím jiným… jen by to měl někdo taky asi vyřídit tomu nahoře, jenž tak rád nakládá vždycky na tu těžší hromádku další a další závaží…

  7. Ten nahoře nic nepřikládá. To my sami. On je naopak připraven stále nám pomáhat. Chtít musíme však my sami …

      • Lexaurin před procházkou, vínečko po procházce.
        Možná i svařák…
        (neber mě doslova, já vím, že prášky a alkohol se nemají míchat, to jsem plácla jen tak).

Napsat komentář

