Posilovny a tělocvičny na duše

O tělo je postaráno, nejen, že je krmíme vitamíny, dopřáváme mu všechno možné na co si vzpomene a jasně nám signalizuje, co zrovna vyžaduje. Někdy čokoládové bonbony, jindy Pizzu, obložené chlebíčky nebo držkovou polívku.

Když toho má tělo dost, dožaduje se cvičení, aby se úplně nerozpadlo a člověk neulehl a už by nevstal. Huláká na nás, podívej jak ti visí něco, co se dřív jmenovalo svaly? Už ale šupitej do posilovny, nebo do tělocvičny, kde hupsají všelijaká pilates, aerobik a já nevím co všechno, co zocelí tvé tělo, bude pevnější a taky budeš zdravější. Taky mastiček a krémů co mu dopřáváme, obchodníci by mohli povídat, jak je to dobrý artikl.

Jen co reklam a článků pluje internetovým vesmírem, co pindů na toto téma jsme už za ta léta zaznamenaly, já bych to mohla vyučovat.

Ale co duše? Kde jsou posilovny duší, kde se křehké duše dají zocelit? U psychologů, u psychiatrů, u kamarádů a kamarádek? Ještě jsem u žádných psych  nikdy nebyla, ačkoliv jsem tam pilně naháněna. Ne proto, že bych viděla malé zelené postavičky, ale duše je nějaká nakřáplá, ačkoliv by se měla radovat z příchozího jara, z nově vykvetlých kytiček, ze sluníčka, z hrajících si psů a dětí. Mno, řekněte to duši, procvičte ji na nějakém posilovacím stroji či stolu. Zapojte na ni nějaké činky, rozhupsejte její chmůry, namažte ji nějakou mastičkou, i když, zkusila jsem mastičku z bílého vína… Veselý obličej

Říká se, že pohybem se vyplavují endorfíny, takové prťavé něco, co způsobuje oživení duše, dává radost ze života. Řekla bych ano, ale.

Zatímco svaly si cviky pamatují a druhý den nám to dávají znát, odplavením endorfínů si duše to náhlé vzedmutí nálady moc nepamatuje.

Existuje posilovna duší?

Už to slyším, její starosti na moji hlavu.

jaala

Kdysi jsem k této fotce dokreslila sluníčko a mráčky, už fakt nevím co mě k tomu vedlo… možná věk Veselý obličej

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

16 thoughts on “Posilovny a tělocvičny na duše

  1. Slunicko a mracky nemohou na nebi chybet. Ani nase dusicka bez slunicka a mracku by nemela podminky k zivotu nezbytne. Hrejive teplo a zivotadarnou vlahu. Co udela dusicka, kdyz ji spaluje sziravy zar, nebo se topi v privalech kalnych vod? Intuitivne hleda mistecko bezpeci a pohody. Kdy nalezne dusicka ono misto jistoty a pohody? Na konci cesty? Taoiste rikaji, ze zivot je cesta. Dokud cesta neskoncila, porad ma dusicka nadeji, ze najde ten spravny elixir, to hrejive mistecko, tu laskavou dlan, to spravne fitko, kde se posili. S nadeji se da zit.

  2. Sluníčko. Barevný fleky živejch kytek na parapetu – primule jsou skvělé. Hodně barev, celkem dlouho kvetou, jsou laciný a po odkvětu se celkem dobře ujímají i v truhlíku a červnu a září zase kvetou. Dělat práci, která je po skončení alespoň chvíli vidět. Vypovídat se do zvířecích uší (kočka, pes, morče, králík🙂 ) a zabořit u toho prsty do srsti a hladit a hladit a hladit. Čokolády není nikdy dost. Když gatě škrtí v pase, čistý kakaový prášek zamíchaný do bílého neslazeného jogurtu taky dělá divy. Procházky (ach jo a zase je tu kámoš pes, abych nebyla za pako) dlouhé a každodenní. Mít se ráda i s gravitací ovlivněným hrudníkem a strijemi na zadku a vějíři kolem očí a lodními vaky pod nimi.
    Dneska jste uveřejnila dobrý příspěvek. A co dalšího se Vám dnes povedlo?

  3. Dnes svítilo sluníčko a hned depka povolila.Je to dlouhý,ale už je to za dveřma.Kdo?No jaro přeci!!!!!!!Nejlepší lékař duše je sluníčko.

  4. Súhlas s predchádzajúcimi diskutérmi. Jar, slnko, teplo, niečo pekné vytvoriť alebo napríklad vylepšiť v dome, občas si niekam vyjsť – to zaberá aj na mňa.

  5. Krásná fotka, úžasný článek… a přeju lepší dny. Slunce jsem měla vždycky ráda, ale teď ve mně vyvolává divné stavy, zatahuju závěsy a zavírám oči. Kdybyste o nějaké posilovně duše věděla, dejte vědět, nejen svaly nutno občas správným způsobem „potrápit“…

  6. Taky bych potřebovala posilovnu pro duši, ale snad pomůže sluníčko, jak už jsem si přečela z komentářů výše🙂. Takže hurá, jdu se slunit🙂.

  7. Díky za komentáře, vypadá to, že pro většinu je dobrá dlouhodobá posilovna pro duše a to zdarma (alespoň zatím), slunce.🙂

  8. Nad’o, my vsichni Tvoji ctenari se posilujeme dusevne i duchovne u nasi ceske babicky na jejich blozich. Ale kde pro Tebe sehnat podobnou posilovnu, to nevime. Tedy nevim to ja. Ale usilovne premyslim. Zatim posilam aspon vlnu pozitivni energie. Treba pomuze pookrat, kdyz uz vyrazne neposili. Trpelivost a radost z bliznich nasi pani rentierce preju za sebe. Ostatni mluvi kazdy za sebe.

  9. Nemyslím si, že tvoje starosti na moji hlavu.
    Chybí ti ta správná chuť do života, elán. A kdoví, jak dlouho to bude trvat, než se ti vrátí, pokud se ti vůbec vrátí…
    Ale není vše ztraceno, Nadi. Některé věci ti zůstaly, takové malé drobné radosti, nebo prostě, dobré věci.
    Třeba tvé focení. Fotíš ráda a fotíš dobře. Aspoň mně z mého laického pohledu se to zdá.
    A taky pořád dobře píšeš. Pořád dokážeš nacházet témata. A možná že tvoje články, i když se v nich skrývá stopa smutku, někomu pomůžou.
    Posilovnu pro duši by potřebovali asi mnozí, někteří i s pomocí osobního trenéra.

  10. Pani Nado, nemohu zde najit vas email, ale hrozne bych potrebovala vasi pomoc, minimalne takovou, ze bych rada zverejnila jeden clanek, ktery jste napsala . Jmenuje se podle sebe soudim Tebe !!! Pochopitelne uvedu zdroj , hrozne se mi to libilo, jsem totiz take dobrak🙂 Kde a proc vam rada napisu soukrome ci vam ukazu primo o co jde…PS: specha🙂

  11. Dennisi, přemýšlej poněkud intenzivněji. Máš dobré nápady. Snad Tě něco napadne. Třeba jako ten Tvůj patent – rovnátka na úsměv. Co jsem se s nim seznámila, stačí naň pomyslet, a už se usmívám. Tak do toho.
    Naděnko, život je krásný. I proto, že není jednotvárný. Jsme jako na houpačce. Já se vždy houpala ráda …

  12. Mám ještě jednu radu. Moje zkušenost. Když jsem žila s manželem, tak mě nikdy nenapadlo myslet na stáří. Prostě vzali jsme se mladí, a stále jsme se tak cítili, a podle toho žili. Byli jsme stále stejní. Odchod manžela bylo něco, na co jsem nebyla připravena. Prostě byl konec. Sama a naprosto v koncích. Samota. Bezradnost… Rázem jsem zestárla o sto let. Nic jsem nezvládala, a navíc jsem si vubec nevěřila. Zmatkovala jsem. Trvalo mi to moc dlouho, než jsem přijala život takový, jaký je. Žiji sama už více než 14 let. Smířila jsem se se stářím, s vráskami, prostě se stářím. Jsem stará a za své stáří se nestydím. Líbí se mi mladí. Mám je ráda. Jejich mládí jim přeji. Já jsem si prožila moc hezké mládí. Přeji je i jim.
    A ta rada: Měj se ráda. Měj se ráda taková jaká jsi. Přijmout stáří je umění. Ale je to krásné.

  13. Dennisi, Vendy, Olgo, děkuji za komentáře, stáří mi problémy nedělá, neřeším žádné vrásky a už neřeším ani zemskou přitažlivost, stále mám resty co bych měla udělat, ale…

    • Myslím, že ti pořád chybí. To není věc stáří ani vrásek… a myslím, že to mnozí poznali, z tvého článku. Ani nečekám, že by ti přestal chybět… asi nepatříš k těm, kteří se ze smutku rychle dostanou, tvůj svět je už jiný než byl.
      Ale přece není pro to horší, je jen jiný.
      Dej tomu čas, neříkám, že tě úplně vyléčí, ale ohladí hrany.
      A zatím dělej to, v čem najdeš nějaký smysl.
      Třeba ono focení. Dokumentuješ život kolem sebe. A fotíš opravdu dobře.

  14. Nadi, tak resty, to mi už vubec nedělá žádný problém. Já prostě se držím hesla. Mohu všechno, a nemusím nic. Protože, mohu tu být do sto dvaceti, a taky pouze minutu. Co neudělám, udělají jiní. A nebo se to prostě neudělá. Vím, jaké plány měl můj manžel. Šel pod sprchu, a už nešel…
    Raduj se z každého dne. Ba z každé minuty. Zpívej a usmívej se…

  15. Já si myslím, že smutek, starost, bolest, nemoc, stres – všechno být musí. Aby byla i radost, spokojenost, potěšení, úsměv, štěstí … Pojď zítra, tj. ve čtvrtek, na koncert skupiny Oboroh (pašijové písně, viz FB).

Napsat komentář

