Do divadla Hybernia už nikdy víc a nejen o tom

balet1Těšila jsem se měsíce dopředu na takovou událost jako je balet Labutí jezero, v podání petrohradského baletu. My tři děvčata milujeme balet, a “jezero” jsme viděly několikrát, z toho já nejvíce krát, vzhledem ke svému věku.

V tomto divadle jsem nikdy nebyla, v paláci Hybernia jsem kdysi navštěvovala různé výstavy. Než aby se palác stal ruinou, bylo fajn, že z něj udělali divadlo, JENŽE:

Příchod do divadla je přes halu, která připomíná nádražní restauraci. Šatny jsou v suterénu. Přišly jsme v dostatečném předstihu, abychom měly na vše dost času, tak jako vždy. Ouha, vstup na schodiště do vlastního divadla byl zatarasen lany, která byla odstraněna čtvrt hodiny před začátkem představení, čímž to pádem se obecenstvo valilo schodištěm, jak když se otevírá obchod s s velkou slevou a zboží je málo.

Po usednutí na místo jsem si připadala jako v tanku, i když jsem v tanku nikdy neseděla, ale zásluhou různých filmů jsem si to dovedla představit. Místo pro orchestr nikde. Divadlo působí zašlým dojmem, povznešenou náladu tedy nevyvolává. Začalo se o 10 minut později…

Smutek byl, že hudba byla reprodukovaná a byl to děs, když nehrála, tak šašek tančil bez ní a když hrála, netančil nikdo, neb hrála něco jiného.

Před začátkem jsme museli (všichni, nejen my holky) vyslechnout, že si máme vypnout telefony, abychom nerušili – pozor, teď to přijde – PRÁCI umělců na jevišti, také reklamu na další představení, vše znělo jako místní rozhlas v Ouholičkách.

Baletní soubor byl skvělý (některé labutě ale viditelně anorektičky, takové ruce jsem nikdy neviděla), Šašek neuvěřitelně úžasný, všichni nepředváděli skoky, ale vznášeli se, Odetta/Odilie nadpozemská a proslavená “čtyřka” – naprostá souhra, nádhera.

Princ se mi strašně nelíbil, byl moc vysoký a působil jako slonbidlo, i když se pak tak nějak roztančil… Dělal úděsné grimasy (seděly jsme ve 2. řadě)… Taky ten konec, ach jo, láska zvítězila, ale tak to není, Odetta jako labuť umírá a ne, že se vítězně tyčí s princem nad válejícím se na zemi, Rudovousem …  Také scéna nic moc, nejhorší co jsme viděly.

Shodly jsme se na tom, že balet do takovéhoto divadla vůbec nepatří, že ochuzuje dojem z představení a vůbec, do Hybernie jedině na nějakou taškařici, či cosi podobného.

Při odchodu po schodech dolů zase ta valící se lidská hmota…

SFBallet

St. Petersburg Festival Ballet – Skvělé a velkolepé umělecké těleso, disponující vším, co lze nazvat ruskou školou klasického baletu, tj. veškerou důkladnou elegancí klasiky, svěžím dechem XXI. století, ideální technikou provedení a bujarou, nespoutanou šíří ruského ducha ve spojení s opravdovou bohatou nádherou kostýmů a dekorací.

Členové petrohradského souboru St. Petersburg Festival Ballet vám předvedou skvosty světové klasiky, kam patří:

„Louskáček“ (Balet o dvou dějstvích na hudbu P. I. Čajkovského)

„Labuti jezero“ (Balet o dvou dějstvích na hudbu P. I. Čajkovského)

Vynikající herecký soubor, ztělesňující vše to, čemu se říká „ruská škola klasického baletu“ – tedy přísně klasickou eleganci, svěží dech jednadvacátého století, dokonalou techniku provedení a neomezenou šíři ruské duše v kombinaci s vpravdě královskou nádherou kostýmů a dekorací.

Sankt Petěrburg – je kolébkou ruského baletu, město, které uchvátí každého mistra a jeho práci obohatí nenapodobitelným ruským duchem.

Soubor s velkým úspěchem hostovalo v USA, v Itálii, v Německu, ve Francii, v Holandsku, v Belgii, ve Finsku, v Portugalsku, v Číně, v Brazílii, v Mexiku a v dalších zemích.

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

8 thoughts on “Do divadla Hybernia už nikdy víc a nejen o tom

  1. Business si poradi i se spickovou kulturou. O tom neni pochyb. Uz ve starem Egypte sledovali spickovou zabavu divaci z kralovskych lozi. Konzumentum nezbyva, nez se smirit… A to neni lehke. Mladi lide si mohou myslet, ze to tak asi bylo vzdycky, starsi museji slevit ze svych vzpominek a snu… Nicmene, balet to byl, co?

  2. „Špičková“ kultura (to je hezký dvojsmysl).
    U nás byly také, ale protože už jsme měly koupené lístky na Labutí v podání brněnského souboru, už jsme na ten petrohradský nešly.
    Zajímalo by mě, jestli by to i v tom Janáčkově divadle bylo bez orchestru?
    Klasika bez orchestru? To je zvláštní, co?
    S těmi mobily je to stejné i v Janáčkově. Ale přišlo mi to řečeno docela „slavnostně“.
    Já se při baletu vždycky tím prostředím a představením vracívám do předminulého století… takhle by ten zážitek byl hodně ochuzen. A hostující divadla většinou bývají i dražší….

  3. Protože kvůli zdravotním potížím nevydržím sedět, do divadel téměř nechodím. Občas se někdo splete, dostanu vstupenky darem, a to se neodmítá. Takže jsem byla před týdnem v Divadle v Dlouhé na muzikálu o Evě Olmerové „Nezemřela jsem“. Nebyla jsem zklamaná. Hráli a hlavně zpívali tam samí mladí a téměř neznámí, ale bylo to dobré. Vchod do divadla se už roky upravuje, to mi dojem trochu kazilo. Takže Tvé rozpaky naprosto chápu (s prostředím). Pokud se týká baletu, moc jsem na něj nechodila, Labutí jezero jsem viděla jen kdysi. Ale i tady tuším, o čem píšeš. Bez muziky „živé“ sebelepší výkon je o cosi ochuzen. Souhlasím s Tebou, takovéhle pocity namísto uchvácení nebo alespoň uvolnění, pohody netřeba znova absolvovat.

  4. Zařekla jsem se, že u podobných akcí už budu hodně opatrná. Před pár lety jsem si pořídila vstupenky na krasobruslařskou show Jevgenije Pljušcenka. Dopadlo to tak, že mu jeho manažer zakázal nevím proč tančit, takže celá hala O2 se dívala na jakýsi Pljušcenkův program bez Pljuščenka. Sám Pljuščenko se úvodem divákům omluvil, že nesmí tančit a odkráčel. Také jsem na to chtěla na tenhle balet jít a nějak to nakonec nezvládla. Alespoň nelituji. A pokud jde o tu reprodukovanou hudbu, zažila jsem něco podobného i na prknech Státní opery, když tam vytvořili balet z Mé vlasti. Stáhli to po jedné sezoně.

  5. Dneska(10.3.2015) jsem byla poprvé v Divadle Hybernia na Labutím jezeře a plně se ztotožňuju s Vaším názorem. Prostředí a reprodukovaná hudba se mi prostě nelíbily a navíc přestože jsme měli velmi pěkná místa (polohou), sedělo se tam velmi nepohodlně.

Napsat komentář

