Chytrá podprsenka a sloní školka

na první pohled spolu nesouvisí, uvidíme, jestli se k tomu doberu, či ne.

podprsenka_ruce

Na Aktuálně.cz jsem se dozvěděla převratnou novinu, že stačí sobě zakoupiti chytrou podprsenku s čidlem, která zaznamená můj stres, čímž dostanu chuť k jídlu a aby mi zabránila, že po jídle sáhnu, přijde mi zpráva na mobil. Prý se to osvědčilo, ale já jsem asi pořádně nepochopila funkci, protože na mě by to byl čajíček. Než by mi přišla zpráva, už bych polykala cosi. Chápala bych, kdyby čidlo zabudované v podprsence dalo do pohybu airbag, který by se z podprsenky vymrštil a zalepil mi pusu.

Senzory nás budou upozorňovat kdy se máme mýt a když to v danou hodinu neprovedeme spustí se poplašné zařízení u sociálky, ta si ihned namaluje černý puntík a až jich bude dost, napaří nám pokutu. Taktéž při čištění zubů, v případě nepravidelné stolice a emočních výbuchů.

Senzor umístěný v našem těle porovná naši váhu a při sáhnutí v obchodě po čokoládě vypustí elektrický výboj, který uchopenou čokoládu vrátí do regálu…

Tak a teď už honem oslí můstek, tedy spíše sloní. Je zdravé, dívat se na televizi? (mno, můstek nic moc Veselý obličej)

Rashmi- Zoo- Slon

Minulou sobotu jsem se úplnou náhodou dívala v poledne na ČT2 a udělala jsem moc dobře. Chytla jsem 1. část Království divočiny, – Deník sloní rodiny. Byly nám představeni malí, opuštění sloníci, které zachraňují lidi a umísťují je do sloní školky, kde je za pomoci mladé slonice vychovávají do doby, než je vypustí zpět do divočiny. Ani jsem u toho nedýchala. Opuštění sloníci jsou jak malé děti, tulí se, mazlí se, hledají útočiště v lidské náruči (no, trochu přeháním), zkrátka hledají náhradu za matku. Mláďata jsou všechna roztomilá, možná i ta krysí, ale sloníci jsou jako běhající hračky.

Všechno se okolo sloníků netočilo, paralelně probíhalo sbližování pozorovatele zvířat v přírodě s hlavní slonicí stáda. Bylo úžasné sledovat, jak slonice přišla až k sedícímu člověku, ohmatala si ho chobotem a asi ho shledala způsobilým pro jejich společné dočasné putování, zjistila, že stádu nebude nebezpečný. Jak to poznala nevím, ale ten člověk, když slonice odešla jen vydechl – nevím co mi říkala, ale (a to už je moje interpretace) asi jsme kamarádi.

Těším se na další pokračování, slibují jich celkem 6. V sobotu, 7.12., ve 12.20 hod sedím u TV a moc se těším.

A jak souvisí má dnešní dvě témata? Jestli vám to nebude jedno, tak zkuste sami, mám přeci chytré čtenáře!

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

7 thoughts on “Chytrá podprsenka a sloní školka

  1. S tou podprsenkou mě to pobavilo! Takovou hlídačku na čokoládu bych potřebovala… i když to bych teď o Vánocích asi nemohla nic jíst. To by mě zajímalo, jak by výrobce tohle řešil… že by vánoční a běžný mód?🙂
    V jedné sloní školce jsem byla, na Srí Lance, jmenuje se tuším Pinnawwela. Delegátčila jsem tam , tak jsem tam byla několikrát a viděla jsem tam různé věci. Jak slůňátka choboty očuchávala okolostojící lidi, jak se nechala hladit, jak je krmily, jak dostali sloni amok a hnali se z řeky pryč tam, kde bývají, když nejsou u vody. Slony jsem si tenkrát zamilovala. Jednou se tam se mnou dala do řeči Srílančanka- hinduistka, která věřila v Ganéšu – boha se sloní hlavou. Vyprávěla mi, jak v něm vnímá tu božskou podstatu. A na památku jsem si dovezla notýsek vyrobený ze sloních hovínek :-)))))

  2. Co se podprdy týká, jsem v klidu. Mojí velikost stejně nevyrábí🙂
    Sloní školka na vlastní oči i uši a vůbec všechny smysly musí být úžasný zážitek.

  3. Takový airbag by rozhodně nebyl špatný nápad! Podobné senzory jsou pro mě dost velkým strašákem. Děsím se zbytečné automatiky, která odporuje zdravému rozumu a když se zblázní, je schopná ublížit.

  4. Nechci se vnucovat, jen poznamenam, ze ten osli mustek nasi ceske babicky ma napriklad tento pilir: Slonice proto nepotrebuji podprsenky se senzory proti civilizacnim prohreskum, protoze slonice zadne prohresky proste nemaji. Slonice nepropadaji stravovacim hrichum, osobni hygienu vzorne dodrzuji a vzorne ji vstepuji vsem slunatum. Slonice se netrapi pro svou stihlou tajli, protoze jsou partnerum sexy prave takove, jako prave jsou – vesele a zdrave. Slonice nikdy netrapi klimakterium, nikdy nepropadaji depresim ze ztraty sexualni pritazlivosti nebo ztraty apetitu. Lide se pri vychove slunat uci sloni lasku nejen napodobit, ale take prozivat celou skalu laskyplnych stereotypu. Co je mi nejvic lito, je to, ze jeste zadna lidska komunita nezacala vyuzivat v praxi a mezi lidmi ucinne sirit spolecenske vztahy zalozene na matriarchatu. Pokud bude patriarchat ve sve adrenalinove podobe prevladat, porad bude hrozit nebezpeci, ze se civilizace sama znici – tedy nebezpeci, ze ji znici „silni“ jedinci. To je muj sloni mustek.
    A jeste: Vesele Vanoce ceske babicce a vlastne vsem preje (temporary) americky dedecek🙂

  5. „…zjistila, že stádu nebude nebezpečný. Jak to poznala nevím…“
    Rada nad zlato: Naštudujte si slovo evolúcia na internete a zistíte, že veci čo sa vám zdajú tááák zahadné sú úplne jednoduché a prestanete zo seba robiť hlupaňu. Nebojte sa, veda vás nepohryzie.

  6. Nepochybne jsme vsichni svedky toho, ze evoluce na internetu existuje. Pocatecni ostych prvnich ucastniku interaktivnich forem internetove komunikace se postupne vyviji v nekolika vetvich. Nekteri diskuteri si vice vsimaji projevu svych bliznich a mene zasahuji do debat, Jini zase sve neomalenosti nekladou meze. Takovemu argumentu, ze veda ma na kazdou otazku odpoved, se neda nic vytknout. Prave tak plati, ze spravne formulovat otazku, znamena posunout vedu vpred. Nebojacne jsem se zakousl do vedy. A hle, dovedel jsem se, ze existuje jakysi Dunning-Krugeruv efekt, ktery rika, ze nekompetentni lide precenuji sve vedomosti. Je toho mnohem vic, co panove Dunning a Kruger zjistili o vzdelanych a sebekritickych lidech a o lidech, kteri jsou presvedceni o neomylnosti sveho usudku. Tito vedci vystopovali, ze existuje vztah mezi silou presvedceni o vlastni neomylnosti a mezerami ve vzdelani. Dalo by se to vyjadrit vetou: Cim vic toho clovek vi o svete a o lidech, tim mene vytrubuje do sveta svoje skalopevna presvedceni… Prijemne svatky vsem lidem – tem s dobrou vuli i tem s turbulentni mysli.

Napsat komentář

