Den je príma

Fotografie0084Sluníčko svítí, já se šinu z pošty o berli po chodníku, nastavuju tvář nesmělým, předjarním paprskům a v mé duši se rozlévá klid, zaplavuje mě jako léčivé, lázeňské bahno a já si uvědomuji, že tomuhle se říká mít čas. Mám spoustu času, na poště jsem vystála fontu mezi některými lidmi, kteří podupávali jako koně před startem, vystresovaní, že někde musí být, že už tam být měli, trpělivě jsem se posouvala o krok vpřed, než na mě došla řada u okénka a já si vyřídila, co jsem si vyřídit měla.

Jak se tak šinu k domovu,  vzpomněla jsem si na kolegu blogera, který měl ve statusu (facebookové nářečí) napsáno, že se pohybuje pomocí francouzských holí rychlostí x km (nějaká malá hodnota) v hodině a já, i když jen s jednou holí, dosahuji jemu podobných hodnot. Nevadí mi to, když musím jít někdy na autobus na, nebo ze, Šumavy, vyjdu dostatečně v předstihu a taky stíhám v pohodě.

Vychutnávám si libý pocit, že já nikam nemusím spěchat a tak když potkám pána s dvěma velkými psy, které znám od vidění, když jsme se venčily s Elou,  jsem z toho malinko dojatá a ptám se: “Kolik je jim let?” (připadá mi, že je znám snad od té doby, co jsme se nastěhovali na Jižňák, a to už jsou desítky let)

Pán se zastavil, jeden pes si sednul-lehnul a druhý na vratkých nohách velkého knírače se mi začal dobývat do ruky. Bohužel, obě jsem měla “zadané”, tak jsem alespoň na oba krásné psy mazlivě mluvila. To jim dělalo evidentně dobře, rozuměli mi a jejich pohledy mluvily za vše. Jsme staří, ale máme radost, že svítí slunce, že se ti líbíme, máš příjemný hlas, z igelitky ti voní sekaná-taky by ses mohla s námi podělit… (tedy alespoň já to tak z jejich očí vyčetla). “Jedné je 14 a druhé 10”, řekl pán a rozpovídal se o velkých plemenech, když jsem mu řekla, jak a proč nás Ela opustila navždycky. Mluvil moc hezky, naše duše souzněly láskou k velkým psům, krásně jsme si popovídali, ačkoliv se jinak s neznámými lidmi nezastavuju a hovory nezapřádám.

Šourala jsem se domů, záda i kyčle hnusně bolely, ale já jsem se usmívala, pro tu chvíli smířená s tím, že den bez bolesti už neznám, že než ráno vstanu a rozpohybuju tělo , tak kňučím, míchajíc v to slova nespisovná, ale že jsem za to odměněná tím, že se nikam neřítím, že už nejsem v pracovním procesu a že si můžu po libosti vychutnat předjarní slunečný den, aniž bych něco musela.

Jen jedno je mi záhadou: Když mám tolik času, jak je možné, že než dořeknu – pondělí – je tu pátek… 

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

12 thoughts on “Den je príma

  1. To je asi ta světlá strana mince zvané stáří🙂 A proto jsem také milovala, když jsem byla s dítětem na mateřské. Tu světlou stranu té mince… ty okamžiky, kdy máme čas sedět na pískovišti a starat se jen o to, jestli bábovička vyjde, nebo ne :-)))))

  2. Naďa, veľmi dobre sa mi to čítalo a aj úsmev vyčarilo🙂 o čo je lepšie takto s úsmevom zhodnotiť svoj deň s jeho strasťami aj milými maličkosťami ktoré potešia, ako keď v TV vidím zachmúrených, večne naštavaných dôchodcov, ktorí vedia len remcať a sťažovať si na všetko okolo seba😦 A tá posledná veta je svätá pravda🙂

  3. Poslední věta vystihuje, proč nemají důchodci čas. V pracovním procesu se nám (mě určitě) čas vlekl. Nemohla jsem se dočkat pátku. Nyní mám času habaděj, mohu nerušeně sedět na sluníčku, pozorovat ptáčky, oblohu. Kdyby mi lépe běhaly nohy, tak řeknu, že je to teď ráj na Zemi. Jen nemám ráda pošmourné dny. Déšť mi nevadí. Krásně se na něj dívá. Hůř v něm chodí venku.
    Naďo, přeji Ti krásné jarní dny.🙂

  4. Nad’o, s novou zkusenosti „o hulcic’ce“ se nenech ukolebat predstavou, ze neni duvod spechat. Jeste musis napsat stovky blogu, nejakou tu knizku, postarat se o domaci knihovnu, udrzovat cilou spisovatelskou i osobni korespondenci… a co ja vim, co vsechno jeste? Jisteze nebudes behat na postu ozlomkrky (jak kouzelne vyjadruji jednim slovem Slovaci vrazedne tempo), ale dokud Ti bude patek nasledovat hned za pondelim – je vsechno OK! A drzim Ti palce, aby i s hulcickou byl pro Tebe svet stejne veliky a pritazlivy, jako bez ni. (Ostatne si mohu myslet, ze je to omezeni jen „docasne“.) Preju mnoho radostnych zazitku s holi i bez ni.🙂

  5. Včera jsem si dala pauzu od daňové evidence a od daňových přiznání a šla jsem na dvě hodinky vozit vnuka. Zašla jsem konečnou ulicí na kraj lesa a přes pole se vracela do městečka. Jaro se pomaličku probouzí i zde. Co na tom, že se dnes těžko rozhýbávám. Příště půjdu zas🙂 Ukážu mu opět borovice, břízy a jiné stromy, které svými větvemi vánkem pohybují, s vnoučkem takto povídají🙂 A on ani nedutá, jen očima sleduje, naslouchá.

  6. Děkuju Vám moji milí za moc hezké komentáře. Také Vám přeju nádherné jarní dny s dobrou náladou. Já se těším, až jaro „vybuchne“ najednou🙂
    Já doufám, že mé omezení v tak velkém rozsahu bude jen dočasné, že se zlepším, uvidíme, už jsem si koupila plavky a budu chodit cvičit do místního (Volary) bazénu.
    Nejkrásnější procházky jsou s malými dětmi, nejvíce s těmi v kočárku, ještě nám nemůžou nikam utéct🙂, a hned za nimi, se psy🙂, i když ti nám pro změnu občas zase utíkají🙂

  7. Ano, ano, už jsem pochopila, když důchodci říkají, že nemají na nic čas. Viděla jsem to na své mamce, která se tímto tak ráda oháněla🙂 a vlastně měla pravdu – sice už byla doma, ale všechno tak nějak dýl trvalo, nad vším rozšafněji hloubala, na všechno se nějak dýl chystala. A taky proč ne, kam by spěchala?
    Takže, zastavit se, poklábosit, to není vůbec na škodu. A i když tě nohy i záda bolely, cítila ses dobře, to bylo poznat z celého článku.

  8. P.S. jak letí čas, vidím nejlíp díky projektu 365, který dávám jednou za týden (denně bych to fakt nezvládla, i když by se to mělo denně dávat). Párkrát se vyspím a týden v čudu!

Napsat komentář

