Na lavičce, aneb Co nás nakonec usmířilo

osoby a obsazení:

Já ……… Já

Paní…….Paní

Já: Dobrý den, můžu přisednout?

Paní: Jen se posaďte, lavička ledva uschla, ženou se mraky, asi nás zase vyžene déšť.

Já: Já jen na chvíli, těžko se mi chodí, jen si odpočinu, to víte artróza kyčlí, to je mrcha.

Paní: To mi povídejte, kolena mám jako konve, večer bolestí neusnu, mažu to Francovkou, já nevím čím vším, ale nepomáhá mi to.

Já: Zkusila jste tu novou mast Ibalgin? Tu mi doporučila lékárnice.

Paní: Neznám, pomohla Vám?

Já: Tak na chvilku ano, ale na léčbu to není.

Paní: Ach jo, jojo, to stáří, to je potvora a ještě k tomu to počasí, to člověku nepřidá.

Já: Tak tak, co už se dá dělat, doktorka na mě – zhubněte, pani, ale co pořád, za chvilku zaklepu bačkorama a nemoct si ještě dopřát kus toho dobrýho žvance…

Paní: Máte recht, už jste ochutnala ty tvarohové rohlíčky co mají u pekaře? Křehounké, je vidět, že na másle nešetřili…

Já: Ale ano, můžu se po nich utlouct, ale musím se chtěj nechtěj brzdit, tak jeden ke kafíčku, to víte (hluboký povzdech).

Paní: Tak tak, ani to žrádlo si nemůžeme dopřát…

Já: A co jinak? 

Paní: Inu, to víte, nákup, vaření a ještěže je ta televize, alespoň je na co koukat a ten den a večer nějak uteče.

Já: Co říkáte tomu, že už v televizi člověk neslyší velké taneční orchestry? Myslíte, že na to nejsou peníze? Ani v rádiu moc nejsou, tedy skoro vůbec nejsou, akorát ten Kumžák, ale kam se hrabe na Vlacha.

Paní: Žejo, no říká se, že za všechno můžou Beatles, ty sem zatáhli ty kytary a od té doby to šlo s velkýma orchestrama cu grunt.

Já: No paní, to nemyslíte vážně, nesahejte mi na Beatles, na nich jsem vyrostla a nic lepšího mimo swing, jazz a rock and roll už neexistuje, akorát na starý kolena, propadajíc nostalgii se mi stýská po velkých orchestrech, tak nějak jsem se zklidnila.

Paní: Vy že jste se zklidnila? No potěš pánbu, jak jste musela vypadat dřív, vždyť teď vyvádíte kvůli Beatles jako utržená z řetězu, nikdo Vám je nebere, co jsem slyšela, to jsem slyšela, tak povídám. Já vám taky nevnucuju svojí zamilovanou dechovku.

Já: No dobře, ale řekněte, orchestr Karla Vlacha, Simonka, Chladil, Kavka, Hála, Salačová, Zemánková…, to byly hlasy…

Paní: Tak tak, pani, tak na tom se shodnem, jó to byly melodie a písničky, kdepak dneska s těma rapama.

Já: No vidíte a já to tenkrát vůbec neocenila, až teď, až když jsem sentimentální…

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

4 thoughts on “Na lavičce, aneb Co nás nakonec usmířilo

  1. Ještě že nám pámbu CD dal🙂 Ujíždím na Sinatrovi. Občas. A taky na Cortésovi.
    Dechovka z Vlachovky a jí podobné mi spolehlivě vyvolají migrénový záchvat. Nevím proč. Umcaca na vesnické tancovačce snáším celkem v pohodě.
    Hm, připojuji se k meteosenzibilním pajdalům. Nezaměňovat prosím s hekaly a fňukaly. Artroza je jen tupě protivná a vyhodila mi z botníku lodičky a vastně cokoli na podpatku. Ale ochlazení a deštivo hlásí hlavně chybějící vazy v kotníku. To je chvílemi na použití inkontinenčních diskrétních pomůcek😦
    Vyvolala jste ve mne hudební tesklivou. Jdu se nechat přenést do New Orleansu. Jazzovými trumpetami a Markem Twainem.

  2. :-))) Já jsem čtyřicátnice, ale Chladila se Simonovou jsem taky mívala ráda jako dítě :-)) Beatles v těch svých oblecích vypadají podobně, jen do toho víc bijou :-)))))

  3. Milá Naďo, já taky vnímám, že velké orchestry moc neletí. Čas od času si něco někde najdu a poslechnu. Kumžák se mi docela pozdává. Ale já poslouchám i nové kapely, docela dost. Ovšem jen ty české a spíše undergroundové, resp. neznámé, takže jsem stejně mimo hlavní proud své nejmladší dcery🙂. A jinak – hezky jste si s paní popovídaly.

  4. V mládí jsem spíš poslouchala Beatles a rádio Luxembourg. Neříkám, že se mi Simonová s Chladilem vyloženě nelíbili, ale připadali mi sentimentální. Nyní jsem sentimentální já a ráda si je poslechnu.😀

Napsat komentář

