Bledá závist a fňukání o penězích

Já se vcelku ani nedivím, že lidi často fňukají, že nemají peníze. Ti, co je opravdu nemají, ti fňukat už přestali, protož zjistili, že jim to nepomůže a že, až na výjimky hlavně v televizi, kdy se prezentují dojemné příběhy, jim stejně nikdo nic nedá. Ti, co ty peníze mají, tak ti fňukají hlavně proto, aby po nich někdo nějaké nechtěl. Naprostí fňukalové profesionálové, kteří míří každý rokem k moři, či dostavují štok na chalupě, či se rok co rok musí nechat rozmazlit v lázních, aby přežili další zimní období, nebo pořizují bazén, nezapomenou při náhodném setkání fňukat, jaká je strašná drahota, že rohlíky podražili o 50 haléřů (ačkoliv takovou minci nemáme), mlíko vo 5 Kč a že oni tedy rozhodně nemají na rozhazování, takže… no prostě musí na čemsi ušetřit.

Já nevím, já po nikom nežádám, aby mi sděloval ekonomickou situaci u nich doma, ani to, jak se vyvíjí náš hrubý domácí produkt, já nevím, proč si fňukalové myslí, že to ausgerecht zajímá právě vás, že je to společenské téma na vyšší úrovni.  Tak proč se tedy nedivím, že fňukají, kdybych se vlastně divit měla?

No, řekněte někomu, že nevíte kam byste už ty prachy nacpali a do čeho, jak se máte dobře, že jste zrovna nechali namontovat zlaté vodovodní baterie a v hale benátská zrcadla a v tu ránu nemáte před sebou milou usměvavou tvář, ale zelenou a zkřivenou úsměvem, který není úsměv, ale škleb…

Tuhle mi jedna pani povídala – všimla jste si, že ta kosmetička, ke které chodíme, si pořídila novej auťák? Takovej velkej… už  k ní chodit nebudu, aby si z mejch peněz kupovala auta, a co já? Ale pani, povídám já, vy zas máte za ty peníze tvářičku jak dětskou prdelku, vrásky vyhlazené, obočí vyškubané, peníze prostě kolují a někde se zdrží dýl, takže se rozmnoží a z přebytů se koupí zas něco, často i to, co nepotřebujeme, čímž uděláme radost obchodníkovi i výrobci. To máte např. jako já. Sluchátka k mobilu mám, ale koupila jsem si ještě jedny, neptejte se proč, to už není důležité…

Pani, povídá ta pani, vy jste nějaká chytrá, víte co, já si radši budu dělat kosmetiku samo domo, než abych někomu šetřila na auto.

Jak myslíte, pani, povídám já, ale že je dneska hezky, co?

Auto-historie7

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

8 thoughts on “Bledá závist a fňukání o penězích

  1. To jsi vystihla s tím fňukáním přesně – i když zrovna já mám teď co mluvit o druhých. V poslední době si občas přímo zabrečím, ale ne kvůli penězům, spíš strastem a neshodám. Když si však přečtu Tvůj blog a prohlédnu fakt charismatické foto, tak jsem zase v poho. A taky mě moc těší fotky na fcb z divadla, to je moc sympatická parta.

  2. Jak nedávno napsal v Reflexu prof. Höschl: „Závist je jediný hřích, který v sobě neobsahuje ani špetku potěšení.“ Mimochodem, ty zlaté vodovodní baterie mají něco do sebe. Zapřemýšlím🙂.

  3. Typická závist. Vždyť paní může také v něčem podnikat a když se jí bude dařit, může si kupovat auta nebo jezdit 2x ročně k moři.
    Nemám tyhle lidi ráda. Zrovna tak nesnáším fňukálky. Měla jsem kolegyni v práci a když jsem jí potkala (měly jsme každá jiné pracoviště), tak jen naříkala, že má malý plat. Nedalo se to poslouchat. A to ještě mluvila tak nahlas, že to věděl celý autobus. To jsem se vždy modlila, ať už jsme v cíli cesty a já mohu pod nějakou záminkou zmizet z jejího dosahu.

  4. Od dubna 2008 jsem klientem ÚP. Bez nároku na dávky, protože manželův plat pokrývá šul nul předepsanou částku pro dva. Nestěžuji. Zmohla jsem se na dojné kozí,zatím, stádečko, daří se mi úspěšně inseminovat svini, minulý měsíc jsem ubytovávala na mrazáku naše třetí tele. Patnácti měsíční býček to byl🙂 Vše kolem zvířat (a domu) dělám ručně. Tedy kosou a srpem trávu nežnu, bubnová sekačka je spolehlivější a bezpečnější, ale hráběnka jsem zdatná, futro i seno svážím na přívěsném vozíku za osobním autem povýšeném na traktor😀 .
    Nakonec kozích momentek mám na blogu celkem dost.
    S doktory z KVS si už pomalu tykám. Co chvíle na mne přijde anonymní udání, že trápím zvířata nevhodnými podmínkami a hlady a vůbec nepéčí. Poslední kontrola mi řekla jasně, že mi někdo ve vesnici závidí. Ptala jsem se co? Jestli to, že díky věku a výši vzdělání jsem nezaměstnatelná a díky pár chybějícím letům do poviňáku bez nároku na starobní důchod v poctivé výši a normálním věku, jestli tu dřinu kolem zvířat a za každého počasí a každý den bez nároku na pauzu, sumu znalostí, kterou jsem musela za pochodu narvat do hlavy, piplání nedochůdčat… Odpověděli mi, že tohle dotyční nevidí a ani si tuto stránku věci nepřipouští. Že drahému anonymovi vadí, že jsem v pohodě a mám hromadu masa zadarmo a sýry a vejce k tomu. Bydlím v dědině, kde jsou stáje v každém domě. Výjimka je šest bytů v povodňové uličce. Ale i tyto byty mají záhumenek. Všichni máme možnost nebrečet a nefňukat.
    Závistivcům nerozumím.

  5. Asi jsem prostý, protože jsem dlouho nechápal jednu nejmenovanou osobu, která když jsme měli děti malé a s platem to také za moc nestálo, tak jsme před tou osobou nesměli narovinu mluvit o tom, že zrovna nemůžeme (před výplatou) na víkend jet na společnou chalupu, jelikož na to nemáme. A také v těch letech neměla vědět, že jedeme s pěveckým sborem do Anglie, což bylo ovšem o mnoho levnější, než kdybychom tam jeli jen sami. Později jsem se dozvěděl, že ona dotyčná nám záviděla tu Anglii, kde ještě sama nikdy nebyla a ač měla plat mnohonásobně větší než to kdokoliv z nás, tak se nemohlo před ní mluvit o momentálním nedostatku peněz vzhledem k tomu, že se až chorobně bojí že by mohla upadnout do hmotné nouze.

  6. Neviem, či tomu bolo tak vždy, nepamätám sa však, že by pred nami rodičia niekedy rozprávali o peniazoch. Vedeli sme len, že nemôžeme mať všetko, čo by sme chceli, ale nejako nám to ani nevadilo, mali sme pekné detstvo, dobrých rodičov a nehladovali sme. Od detstva som mala zafixovaný pocit, že rozprávať sa o peniazoch nie je slušné.

  7. Fňukání s penězi znám i z vlastní zkušenosti, teda ve smyslu, že jsem fňukna přenáramná. Pravda, na dovolenou nejezdím a nové auto nemám, nebo spíš žádné, ale kdybych si nekupovala čokoládky a brambůrky, měla bych měsíčně o nějakou tu stovku víc. Ale fňukalové, o kterých píšeš, mi pijou krev taky, hlavně ty socky ve vládě, co mají 270 tisíc měsičně a plačou že by jim měli přidat plat, protože musí živit rodinu (ne, to si nevymýšlím, to jsem vážně slyšela na vlastní ucho). Taky ve své práci zažívám lidi, kteří si nechají vyplatit zpátky do poslední korunky (vím, že dýško není povinný, ale v restauraci určitě pouští číšníkovi daleko větší tringelt než pět korun). Ta paní s kosmetikou mě vytočila, možná je kosmetika drahá, ale zase ta kosmetička nad ní sedí třeba hodinu i více bez pauzy, používá drahé krémy, gely a ampule, které sama kupuje a platí ze svého, takže logicky si to započítá do ceny, nikdo ji nedotuje a přece nebude investovat krémy, které jí nikdo nezaplatí. Navíc jí vyčistí pleť, odstraní pupínky, chloupky, upraví obočí a celkově ji zkrášlí a než se k tomuto dopracuje, absolvuje drahý náročný kurz a také různá doškolení, které si platí ze svého.
    Taky taková kosmetička dělá třeba celý den, paní si odkroutí svých 9 hodin a to včetně přestávek, které má placené a dovolené, kterou má placenou také. Kosmetička, když má prostoj, nemá za to ani korunu a na dovolenou si musí vydělat, ale stejně tak i na nájem a taky na sociální a zdravotní pojištění, to vše navíc, protože v době, kdy bude na dovolené, nebude pracovat a nezíská ani korunu.
    Tak ať si paní dělá kosmetiku doma, za několik měsíců bude vypadat jinak.

    Teď jsem se trochu rozjela, omlouvám se za ten delší komentář a počítám, že tady vlastně zbytečný, protože lidi, co by si to potřebovalil přečíst, si to nepřečtou, a ti, co si to přečtou, uvažují normálně, takže to číst nepotřebují.🙂

    P.S. četla jsem předchozí komentáře a opravdu, lidská závist je asi bezmezná.
    A tak, Nadi, přeji hezký den a aby už konečně vyšlo to sluníčko, protože je zima, na červen dost nezvyklá a už otravná. Pěkný den bez fňukání!🙂

Napsat komentář

