Koupila jsem si postel

super postel, polstrovanou s vysokým čelem, v barvě světle zelené, s polohovacím lamelovým roštem a úschovným prostorem. Je to zakládající členka mé budoucí ložnice. K ní zakoupím noční stolek, skříň, komodu a psací stolek, vše v bílé barvě. Nojo, ale jak vymalovat? Bíle by bylo moc bílé barvy, zeleně by bylo fádní. A pak jsem si vzpomněla na babiččin pokoj, který byl vymalován bíle s růžovými kytičkami, pořízenými kytičkovaným válečkem. Pod stropem se skvěla linka jako když střelí, pamatuji, jak ji malíř dělal. Upevnil na obou koncích zdi tenký, napjatý provázek, namočený v barvě a pak už jen vzal uprostřed zdi ten napjatý provázek a brnknul s ním o zeď. Paráda.

Když jsem tak nostalgicky zavzpomínala, hned jsem věděla jak bude moje ložnice vymalovaná. Samozřejmě bíle s drobnými, světlilince zelenými kytičkami, pořízenými válečkem. Jen mám starost, jestli dnešní malíři vůbec nějaké válečky mají a jestli to s nimi umí. Na lince pod stropem bych už netrvala…

b28327518

1563404

Ilustrační obrázky z internetu

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

10 thoughts on “Koupila jsem si postel

  1. Takhle malovával můj táta a byl schopný udělat doslova zámeckou malbu. A na drnkání napnutým provázkem si vzpomínám taky, jenom se jednalo než o vodící tenounkou čáru, tu vlastní barevnou pak táta dělával speciálním kolečkem🙂. Držím palce, ať je tvoje ložnice krásná a máš z ní radost.

  2. Tak to by mě zajímalo, jestli dnes ještě někdo vyválečkuje. Možná nějaký starý bard? Také jsem kdysi jako malá pomáhala válečkovat. Ale bylo to tak křivé :-))))

  3. Nám vyválečkovali chodbu v baráku a někteří lidi se „zlobili“, že je to staromódní – ale já mám ten váleček docela ráda. Navíc myslím, že je to na chodbě praktické – čisté barvy (ať bílá nebo smetanová) hned ukazovaly každé zašpinění, každý otisk (boty, dlaně, míče) a ve válečku se to ztratí. Myslím, že ses rozhodla dobře. A že nějakého takového malíře najdeš.

  4. Linka provázkem musel být kumšt. Dneska si tam nalepí pásku a vezmou to štětcem, tedy pokud vůbec někdo linku chce. A ta bedýnka s válečky, kdyby byla tvá, máš poklad! I kdyby byly zpuchřelé, jen ta spousta motivů! Dneska, kdy je in všechno retro, by musela být tahle bedýnka k nezaplacení!

  5. Držím palce, abyste váleček ovládajícího a vlastnícího Mistra našla.
    Na pořízení vhodného válečku snad zkusit AUKRO a nebo blešáky.

  6. Dobrý nápad, válečky se na dlouhá léta ztratily ze světa, ale možná přijde jejich renesance. Nebyly zas tak marné!
    Kamarádka má bílou ložnici, tedy i skříň a parádní komodu vyrobenou na zakázku, bílá okna a parapety a prkennou podlahu. A stěny si vymalovala středně sytou modrou. No, spíš sytou modrou. A můžu říct, že je to úžasná kombinace, zvláště pokud si na okno dala dva květináčky s bílými orchidejemi…

  7. Díky za komentáře, malování ještě nezačalo a nevím kdy začne, zase se situace změnila, mění se pořád, ale vidina válečku mě neopouští🙂

  8. Válečky jsou dnes velice IN.Válečkovali jsme chalupu a nádhera a ten provázek se máčel v hlince,byla to prášková barva.

Napsat komentář

