Už jsem napůl podolská

Nájem mám zaplacený, byt  převzatý, objednanou  montáž UPC, nakročeno k převodu elektriky a k samotnému stěhování, snad tuto sobotu. Jako první jsem nastěhovala rámeček s naší fotkou za mlada (muž a já), sedí na  okenním parapetu a krásně se tam vyjímá.

Moc se do nového bytu těším. Záclony jsou zakoupené a šijou se, nábytek z IKEA do ložnice objednám až co mi řeknou v Motole, kdy mě objednají do ambulance. Doufám, že vše klapne, abych pak po případné operaci mohla rovnou do Podolí. Taky mé bydlení záleží na kapacitě mistra synka truhláře, na jeho příšerných dodacích lhůtách  (montáž objednaného nábytku  + montáž  přestěhované kuchyně). Musím ho nějak hodně namotivovat.

Než jsem zvolila Prahu, byly ve hře – ve vážné hře, Prachatice s třípokojovým bytem s výtahem a balkonem, s krásným výhledem na hory, lesy, ale blízkost blízké rodiny, která mi pomáhá a tak daleko by jen těžko mohla, zvítězila a tak jsem musela vidinu Prachatic opustit.

Pro Prahu jsem měla jasný plán, nejlépe Prahu 4, ideálně Pankrác, nebo Prahu 2, kolem Vltavy a Vyšehradu. Dvoupokojový byt s KK v činžáku, od majitele celého domu, s výtahem, balkonem, ideálně 2. patro, s hezkým výhledem, v bytě i domě po rekonstrukci, blízko obchodu s potravinami a na MHD. Jo a to podstatný, s cenou nájmu do 11.000,- Kč, včetně služeb. Na Prahu tedy dost náročné podmínky.

Nabídky byly všelijaké, které se tvářily, ale při bližším ohledání to nebylo ono, byly takové nepřesvědčivé už na fotkách, nebo mi něco vadilo v okolí. Až jednou, stránku s bytem v Podolí jsem otevřela a oněměla. Už na obrázcích jsem viděla, že ten byt chci, zapůsobil na mě hned. Při fyzické prohlídce mi byt definitivně řekl ano a moje duše si v něm hověla. Co jsem mu odpustila: To vyšší patro – je v 1. patře, balkon, nemá balkon, Pankrác, je v Podolí, ale pak mi to přišlo jako daleko lepší.

Co mě zejména nadchlo: Parkety – původní, zbroušené, nalakované, mistrná práce, některé původní součástky z 30. let – kličky, klíče dveře, jmenovka na dveřích s číslem, vše opravené, byt zrekonstruovaný, jemné barvy kachliček a dlažby, skvělý výhled, a na dosah u Vltavy. Můj akční rádius po rovině (i když se vše povede, možná ten skútr bude nutný) – po nábřeží je na obě strany  – do Bráníka i k Národnímu divadlu a dále, také blízko na Vyšehrad, na MHD malinký kousek, takže výlety i tramvají, přesto není byt u hlavní silnice. Už si maluju, jak pojedu na žlutý lázně, posedím u Vltavy, dám kafíčko…

Tak už abych tam byla, dobře si žila a milé návštěvy vítala.

23450_1371403040461_1523246_n

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

29 thoughts on “Už jsem napůl podolská

  1. Omlouvám se, ale svým chabým zrakem a při narůstající roztržitosti i slušném stupni senility jsem nadpis četl jako Už jsem napůl pokojská..Pak se podívám lépe a snad lépe rozumím..Z tohoto druhého hlediska Vám přeji, ať jste úplně podolská a ať se tam máte dobře..

  2. Naďo, musím přiznat že první věc co mě napadla když jsem četl titulek tohoto postu bylo že vám chci pogratulovat jaká jste dobrá švadlena, že se napůl vyrovnáte někdejší paní Podolské. Nicméně vítejte do Prahy. A ať vám to dobře dopadne v Motole, taky už mě tam párkrát řezali a pobyt byl vždy vcelku uspokojivý. Dokonce mě uspával Dr. Lukáš Pollert, náš olympijský vítěz…

  3. Naďo, doufám, že budu mezi prvními pozvanými! Mám to z KH coby kamenem dohodil! Už se těším na tebe a na návštěvu ve vysněném bytě,

  4. Nadi, gratuluji, to vypadá skvěle! Balkon mít nemusíš, podíváš se z okna. A když vyjdeš ven, jsi hned na atraktivních místech, nebo k nim máš nedaleko… a taky nedaleko rodině, to je taky velká výhoda. Nechť se stěhování podaří bez zdržování a záludností, nový nábytek též a přeji krásné a příjemné bydlení v novém.

  5. Naďo, moc ti přeji, aby se ti v novém bytě hezky bydlelo.🙂 Lokalita je, myslím, příjemná. Trochu jako předměstí, ale v dosahu centra.
    Držím palce do Motola, aby vše dobře dopadlo.🙂

    • Díky, Jarmilo. Tak Motol je až na 2. prosince (napínavé lhůty nemají jen truhláři🙂 ), takže do té doby se snad trochu zabydlím.

  6. To tak bývá, že byt si sám vybere nájemníka tím, že se mu ukáže v docela jiném světle než ostatním zájemcům🙂. Tak ať se v Podolí moc daří!

  7. Taky se vyžívám ve starých věcech – ať už je to nábytek, dveře, vymalování pokojů, parkety… je škoda, když se někdo snaží seč to jde překovat starý barák na modernu..

  8. Takže stěhování?
    To jsem už zapomněla, je to tak dávno, co jsem se naposledy stěhovala🙂.
    Tedy blahopřeji a přeji🙂

  9. Vida, tedy Podolská se stěhuje k Podolské?🙂 Přeji krásné bydlení. V téhle čtvrti bydlela moje maminka a je moc příjemná na bydlení. Samá sportovní vyžití a k Národnímu divadlu pár stanic tramvají.

  10. Tak dnes uz podolska‘ zcela! Tesim se na cely vejir roztomilych liceni o pripravach na stehovani, o stehovani, o zarizovani hnizdecka. Proste o vsem, co prinasi zivot v Podolske.🙂

    • Já bych si dovolil navázat na těšení se a nastíním k tomu ještě.. Kam se poděla krásná dcera a krásné vnučky a jak vlastně dopadl ten lustr z původní kuchyně, v které už tehdy příšerné dodací lhůty pana synka lecjaké vrásky čekající mamce působily.. jsem holt pamětník s pamětí někdy málem sloní.🙂

      • Lustr? Krásná dcera a vnučky? Kuchyně? Jaké bylo stěhování? První dojmy z bydlení? Tak o tom za chvíli v novém článku.🙂

Napsat komentář

