Silvestr 2014

Možná jsem za celý život neshlédla tolik pohádek, jako o letošních vánocích. Defilé princů, princezen, trhanů, zlosynů, dobrotivých víl, stařečků, kmotřiček, králů, královen, sudiček, rádců, kuchtíků, kuchtiček..

Některé pohádky v sobě obsahovaly kokteil pohádek z dřívějších dob, některé se zoufale snažily o originalitu za každou cenu. Na pohádku „Kdyby byly ryby“ jsem třeštila zrak a poctivě se snažila objevit tu neotřelou originalitu, sakriš, ještě přeci nejsem zapšklá baba, abych se nedokázala na takovou avantgardu podívat mladýma očima. Nešlo, nešlo mi to.

Přemýšlela jsem pro jaké publikum to bylo natočeno a zda se to dá zařadit do kategorie pohádek. Ocenila jsem mého oblíbeného herce Marka Taclíka, že dokázal přežít natáční s umělým chrupem a rybím ocasem, což vyžadovalo mimořádnou tělesnou námahu, za což snad měl i mimořádný příplatek.

A tak jsem si smlsla  na klasice dávno natočené i na několika nových, které se zařadily mezi stálice.

Bylo to fajn, ponořit se do pohádkového světa provázeného buráky, cukrovím, kafíčkem a večer vínečkem.

Pomalu se blíží půlnoc, poslední den v roce 2014.

Co mě v roce 2015 čeká, co mě nemine, po čem si budu šlapat, o čem nevím…, to se všechno dozvím 31. 12. 2015

P1160260

 

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

10 thoughts on “Silvestr 2014

  1. Do nového roku ti nepřeji
    nic víc než jen
    každý den
    splněný jeden sen.

    Všechno nej, nej přeje Jarmila🙂 ♥

    Já jsem raději na ty nové pohádky nekoukala. Nezaujaly mě. Klasika je klasika.

  2. No, minulý rok jsme zvládli jak nejlépe to šlo, ten letošní nechť je mnohem, mnohem lepší a zdravější.

  3. Tak ať je ten rok 2015 šťastný. Pro všechny. Pro Tebe Naďo. Přeji Ti aby ses radovala, tančila, běhala. Ať se operace povede! Hodně štěstí, Naděnko ♥

  4. Tu rybí pohádku jsem ani neviděla, docela bych chtěla vidět, ale spíš ze zvědavosti. Pohádek je příliš mnoho, však už je vysílají nejmíň o týden dřív, protože napasovat je do vánočních svátků prostě nejde…
    Ale fakt, natočit fungl novou pohádku, která by zaujala, oslovila a oslnila, to už se jen tak nepodaří. Z těch novodobějších snad jen Anděl páně, Tajemství staré bambitky, nebo třeba O svatební krajce. Jinak spousta jakýchsi zflikovaných pohádek, kde vlastně člověk není, o čem to vlastně je.

    Přeji spokojený rok 2015, pokud do něčeho šlápneš, ať je to spíš louže než to druhé, a hlavně, zdraví a optimismus.

  5. Děkuji a přeji vám všem, mým milým návštěvníkům, abychom se zde za rok zase všichni sešli v pohodě, zdraví, abyste byli šťastní, úspěšní a spokojení. Ještě jednou děkuji za přání a vzhůru na cestu do dalších dnů.

  6. S pohádkami je to těžké… co už nebylo natočeno?? Z mého úhlu pohledu je nejlepší z těch nových Anděl páně. Letos jsem s dcerou (8) a manželem viděla v kině Tři bratry. Oběma se to líbilo… já jsem smutně zkonstatovala, že Svěrákovi už asi dochází dech a jeho syn ho na rozdíl od Vratných láhví asi nechal, ať se ještě vyřádí, a moc mu do toho nezasahoval. kdo ví. „Ryby“ se zas nelíbily manželovi, ale já se u toho dobře pobavila. Ale spíš než pohádka to byla asi ironická komedie… tak jsem ji pochopila a tak jsem ji byla schopná vidět…🙂
    Krásný Nový Rok také přeju!

  7. Pohádkám se nedalo vyhnout, ale povím Ti, Naďo, že letos jsme je obohatily o zbrusu nový pohled (teda – my, ženy; dcery, vnučka a já) – hledaly jsme nejhezčího prince všech dob🙂. A Neshodly se …

  8. Děkuji, avespasseri a taky přeju krásný rok 2015.
    Mirko, to já bych se s chutí zapojila, miluju takové ankety. Zamyslela jsem se a řekla jsem si, že nejhezčí a nejcharakternější princ je pro mě Josef Zíma a princezna paní Marie Kyselková, Princezna se zlatou hvězdou na čele, je to moje zamilovaná pohádka. To by mě zajímalo, jak se u vás vedlo, určitě vedl pan Trávníček🙂

  9. Všechno nej v roce 2015 přeji naši babičce i všem, kteří sem chodí pravidelně nebo jen občas. Nejkrásnější pohádky byly ty, které jsem sledoval s našimi dětmi, kterým je už 36 a 37. Vnoučata žijí v tak odlehlých krajích, kde pohádky nemají české čerty, zato jsou v nich krutí králové a nemilosrdné královny, že se jen těžko sžívám se světovou modernou. Přeji všem, abychom se v pohodě sešli za rok. A také si moc přeju, abychom se zde scházeli po celý rok. (To znamená, že si přeju, aby nám naše česká babička Naďa pravidelně vyprávěla své příběhy, protože ona dovede udělat ze všedních dní přímo roztomilý pohádkový svět.

Napsat komentář

