Dana Medřická 11.7.1920 – 21. ledna 1983

kopretiny

 

 

 

Dnes je tomu 91 let, co se v Praze narodila naše královna divadla, herečka Dana Medřická. Na internetu je spousta informací o jejím životě a rolích, o jejích partnerech, manželech, synech (ano, ten první se nedožil jednoho roku). Nebudu nosit dříví do lesa, dalšími litaniemi. Pro vzpomínku na ni jsem z knížky “Vaše Dana Medřická”, kterou společně se synem Václavem Vydrou napsala Bohumila Spisarová, naskenovala pár snímků a z youtubka přidala video. Odešla příliš brzy, ještě nějakou dobu nám mohla rozdávat ze svého talentu báječné chvíle, jako tomu bylo např. v Kočičí hře nebo Romeo a Julie na konci listopadu.

 

 

opencard opencard_0002 opencard_0001 opencard_0004

opencard_0003

 

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

13 thoughts on “Dana Medřická 11.7.1920 – 21. ledna 1983

  1. Pani Dana Medricka, byla krasavice. Takova smutna krasa. Nechapu, ze nekdo obdivoval Lidu Baarovou (Babkovou) Herecky se s Danou nemohla merit. S Karlem Hogerem to byla nezapomenutelna dvojice. Tu knihu o Medricke tu mam taky. Slysel jsem kdysi, ze ji pani bolsevici chteli herecky vyridit tim, ze ji dali hlavni roli ve hre :KOCKY“ Ona ale pry predvedla perfektni herecky vykon a panum utrela nudli u nosu.

    To se mi líbí

  2. S Danou Medřickou, jsi mi kápla do noty, měla a mám ji moc ráda. Poprvé jsem ji myslím zaznamenala v Měsíci nad řekou a pak jsem ji milovala v seriálu Taková normální rodinka, tam se ukázalo, jaký má smysl pro humor, to byl přímo herecký koncert a nutno říct, že v tomto seriálu, všech herců. 😀

    To se mi líbí

  3. Paní Medřická – to byla Paní Herečka! Opravdu jí bylo škoda, ta toho ještě měla do ukazovat! Ale řekla bych, že syn se jí také moc povedl.
    A seriál Taková normální rodinka? Bez komentáře. Obvykle se nerada dívám na něco, co se v televizi opakuje, ale tohle – jo to můžu pořád, i když už mohu napovídat.

    To se mi líbí

  4. Dana Medřická byla skvělá. Úžasná dáma a úžasná herečka. Dokázala zahrát kouzelné maminkovské role (nejvíc si ji pamatuji ze série Taková normální rodinka, kde najdeme podobnou pečující a ustaranou maminku, která se snaží vyhovět všem a vede se svým mužem diplomatické jednání ohledně umístění želviček?)
    U dnešních hereček mám pocit, že si jsou všechny tak nějak podobné. Dana Medřická, stejně jako „stará garda hereček“, vynikala, byla osobitá. Vlastně jsme měli hodně výrazných hereček, třeba Stella Zázvorková, Helena Růžičková, , ale i ještě žijící Jiřina Jirásková a Jiřina Bohdalová jsou k nepřehlédnutí…

    To se mi líbí

Napsat komentář